خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/22 - 11:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضایی در تشریح سیاست‌های عربستان:

چرا سران کشورهای اسلامی در برابر جنایات عربستان در یمن سکوت کرده‌‎اند؟/غربی‌ها به دنبال باجگیری از عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همزمان شدن قتل خاشقچی خبرنگار سعودی با بحران انسانی یمن، نشان دهنده تناقض در رفتار بشردوستانه غربی‌ها است، این دو اتفاق غیر انسانی یعنی قتل خاشقچی و ایجاد بحران انسانی در یمن، توسط عربستان سعودی رخ داده اما سرزنش هایی که نسبت به عربستان شاهد بودیم، در این دو مورد اصلا قابل مقایسه نبوده است.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص جنایت‌هایی که علیه مردم یمن رخ می‌دهد و سکوت مجامع بین‌المللی، اظهار داشت: سیاست‌های جهان استکبار که تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد اینگونه عمل می‌کند که ملت یمن مورد تجاوز قرار می‌گیرد و زنان و کودکان مورد حملات نظامی قرار می‌گیرند ولی صدایی از  مجامع بین‌المللی شنیده نمی‌شود.



مجامع بین‌المللی حتی با مردم یمن ابراز همدردی هم نمی‌کنند



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد یمن حتی مجامع بین‌المللی احساس همدردی خود با این مردم بی‌گناه را نیز ابراز نمی‌کنند، بیان کرد: از معضلات و مصیبت‌های جهان امروز این است که حاکمان سعودی عربستان اطفال یمنی را در محاصره قرار می‌دهند تا در نبود شیرخشک، دارو و غذا این کودکان، زنان و‌افراد سالخورده طعم مرگ را بچشند.



وی افزود: در این شرایط اسفبار یمن، هیچ کدام از کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر اقدامی نکرده‌اند تا حداقل حقوق مردم یمن برای حفظ حیاتشان تامین گردد.



غربی‌ها برای گرفتن باج بیشتر از عربستان موضوع خاشقچی را برجسته کردند



رضایی ادامه داد: همزمان شدن قتل خاشقچی خبرنگار سعودی با بحران انسانی یمن، نشان دهنده تناقض در رفتار بشردوستانه غربی‌ها است، این دو اتفاق غیر انسانی یعنی قتل خاشقچی و ایجاد بحران انسانی در یمن، توسط عربستان سعودی رخ داده اما سرزنش هایی که نسبت به عربستان شاهد بودیم، در این دو مورد اصلا قابل مقایسه نبوده است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: بنظر می‌رسد غربی‌ها برای گرفتن باج بیشتر از عربستان، موضوع قتل خاشقچی را برجسته کردند وگرنه دل کسی برای حقوق هیچ بشری نمی‌سوزد.



سیاست دسته چک و رشوه دادن به سران کشورهای اسلامی از سوی عربستان دنبال می‌شود



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اسلامی نیز برای پایان دادن به بحران یمن دچار رخوت شده‌اند، بیان کرد: سیاست دسته چک و رشوه دادن به سران کشورهای اسلامی از سوی عربستان دنبال می‌شود و سران کشورهای اسلامی در حالیکه وظیفه دارند با مردم یمن همدردی کنند هیچ اقدامی برای این مردم بی‌پناه انجام نمی‌دهند.



چرا سران کشورهای اسلامی در برابر جنایات عربستان در یمن سکوت کرده‌‎اند؟



وی افزود: رشوه‌هایی که سران عربستان سعودی به حکام کشورها می‌دهد، باعث خفه شدن سران کشورهای جهان و حتی کشورهای اسلامی شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم زلزله ۸ ریشتری بر حاکمان آمریکا و هم پالگی‌هایش نازل شود تا دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم و جامعه بشری از شر آن‌ها  نجات پیدا کند.



پایان پیام

  • کد خبر : 266459
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار